Stikkord

, ,

Dere kommer nok til å bli en smule lei av å høre meg prate om Bob Dylan dette semesteret. Ihvertfall dere som omgås meg daglig. Jeg ber om unnskyldning på forhånd.

Saken er den, at jeg dette semeteret tar et emne som omfatter Bob Dylan som «kulturspeil» og «tradisjonstolk». Første forelesning er unnagjort. Store deler av de 2 timene gikk ut på å høre Jan Erik Vold synge sine egne sanger inspirert av Dylans sanger. Jeg og mine studiekamerater sendte hverandre skeptiske blikk, og jeg tenkte selv: Hva er det jeg har meldt meg på? Men sant skal sies, det var litt artig. Og det er enda mer artig å se ansiktsuttrykket til folk når jeg forteller Ja, dette semesteret tar jeg et emne innen idèhistorie om Bob Dylan. «Hæ?!» er som regel responsen. Jeg har ikke gått lei av å forklare omstendighetene enda. Nå skal jeg kose meg med første kapittel av «The Rough Guide to Bob Dylan» mens jeg lytter til «The Freewheelin’ Bob Dylan» (det er ikke piratkopiert i det hele tatt, neidadu.).

Forøvrig skulle jeg ønske at Spotify får ut fingern og legger ut diskografien til Dylan på Spotify. Det hadde gjort livet mitt mye enklere. Men når sant skal sies så er det i utgangspunktet ikke så vanskelig. Dylanify it up baby.

