Stikkord

Raconte-Moi Une Histoire, eller fortell meg en historie på norsk. Populære oppfatninger sier at denne sangen handler om å bli høy på narkotika. Det kan godt hende at artisten vil sende dette buskapet, men denne sangen sier meg så mye mer enn bare det. Jeg blir kjempeglad og lett i kroppen av å bare høre den en gang. Og dukker den opp i spillelisten min en gang, så må jeg høre den med en gang igjen. Ja, det hender at jeg hører den samme sangen om igjen og om igjen fem ganger, før jeg er ferdig med den for dagen. Jeg leser betydningen av sangen  som å være høy på livet og ha verdens beste dag. Det er som å være et lite barn i en stor verden igjen. Løpe rundt i skogen, pirke i bakken med pinner, få nye venner – dra på oppdagelsesferd! Og man drar ikke langt fysisk, men man kan reise flere tusen år, millioner av år i fantasien sin. Oppdagelsesferd i sinnet, sammen med fantasivennen sin.

It would be great, right?

Tenk at en sang kan gjøre meg så glad! Den 24. februar skal jeg på konsert med M83. Det kommer til å bli en oppdagelsesferd i seg selv, det er jeg sikker på. Jeg gleder meg!

Fortell meg en historie.

